9 Ekim 2010 Cumartesi

mimar oluyorum:)

icimde garip bi heyecan var.kipir kipirim,duramiyorum.nedeni kendimi gercekten mimar olarak hissediyorum:).
ben daha cocukken basladi hersey;
kadiköyün arka sokaklarindan alamazdim kendimi,o eski,yipranmis,bazisi yikik,ama türk ve rum evlerinin dokusunun birbirine karistigi,bazisinin cumbali oldugu evlerin merdivenlerinde otururken bulurdum kendimi.eski evleri seyrederdim.her ayrintisini incelerdim.gözlerimle cektigim fotografini,zihnime kaydederdim.
o kadar mutlu olurdum ki bu evlerin yanindayken,zamani durmus olarak hissederdim...
ilk okuldayken ne yapardim;
gazetelerin ilan sayfalarindan hosuma giden ev planlarini keserdim ve saatlerce hic sikilmadan o planlara bakip hayaller kurardim.o daireleri büyütürdüm,bazen odalari degistirirdim,kendimce banyo yada balkon eklerdim.ev olanlara garaj,teras eklerdim.bu kadar hayal kurmaktan slkllmayip bide gece yatagima yattigimda o plan kagitlarini cikarip,onlara bakip uyurdum.daha ileriki zamanlarda kendi projelerimi cizerdim.hatta su an annemlerdeki evin mutfaginin ve benim yasadigim evin mutfaginin projeleri benim eserim:)
ortaokul ve lisedeki en sevdigim geziler,bauhause cikartma yaptigimiz gezilerdi.hep bauhause gitmek isterdim.ve ordan kolay kolay cikmazdim.bayilirdim insaat malzemelerini incelemeyi.daha o zaman izolasyon maddelerinin hepsini bilirdim,cm lerine kadar.bilmem hatirlarmisiniz,
o zaman götzen vardi.daha sonraki yillar praktiker acildi.her hafta sonu yapi marketlere gitmek icin babamin basinin etini yerdim.
yeni bir yere misafirlige gitsem,daireyi incelerdim.dairede derken,orda ne var burda ne var degil."himmm,bu kirisi neden bu sekilde koymuslar,yada bu kolon neden kösede degil.himm söyle olursa bu ev dah iyi olurmus,böyle olursa bu olurmus seklinde."
ve ayni seyi kendi evimizdede yapardim,ve sonunda babam bizim evi düsündügüm sekilde degistirdi:)
cocukken sorarlardi "büyüyünce ne olucaksin evladim?"
benim cevabim hep ayniydi"ic mimar olucam!"
su an ic mimar olmaktan ziyade yapi mimari olmak istiyorum,ve oluyorumda.cünkü ben mimar olmak icin yaratildim.mimarlik kesinlikle benim meslegim.
gec de olsa hayallerime ulasiyorum.o kadar istememe ragmen babamlar beni güzel sanatlar lisesine degil,yabanci dil agirlikli liseye göndermislerdi.bölüm olarak basarili bi ögrenci oldugum icin fen sectirmislerdi.ve sonucta öss den cikan sonuc ta matematik olmustu.
bende devam edip matematigin masterini yapmaga baslamistim.ama bu ülkede hayallerimi gerceklestirme imkani buldum.ve sonuna kadar gitmege kararliyim.cünü bu beni hem mutlu ediyo,hemde kendi öz benligime döndürüyo:)
daha bu sabah cizimlerimi tamamladim,profesöre gösterdim.nasil hissettigimi sordu,
bendeki cevap ise "bi cocuk gibi mutluyum" du.
gercek bu,mutluyum,kendimi mimar gibi hissediyorum.binalari hayranlikla inceliyorum,ve bunu yaparken hic slkllmiyorum,aksine mutlu oluyorum.
ve inaniyorumki ,ben güzel ve özel islere imzami aticam,inaniyorum...

13 yorum:

özlem dedi ki...

Merhaba,
uzun süreden sonra yeni bir yazini görünce sevindim, ayrica hayallerini gerceklestirme imkani bulamana da senin adina cok sevindim...
özlem.

modamakyajveben dedi ki...

bloga uzun süredir hicbirsey yazmadigimi biliyorum.aslinda yazilmasi gereken bir sürü ürün var ama,bir cok sebebten dolayi yazamadim.ama vakit buldukca yazicam:)

viva dedi ki...

Hey seker kiz : )

senin mutlu olmana bende cok sevindim güzelim, süpersin valla ne güzel yaptinda okuyorsun masallah. cok öptüm seni : )

_Bilgece_ dedi ki...

Merhaba blogunun sıkı takipçisiyim sende benim izleyicim olursan çok mutlu olurum sevgiler!
http://bilgeceler.blogspot.com/

sünter dedi ki...

Bir insan meslegini bu kadar severse ve bu denli isterse elbetteki cok güzel islere imza atar Öyle bir kararlilik ve inanc varki bu sözlerinde basarmaman imkansiz.
Ne güzel isini severek yapacak bir mimar yetisiyor:)

Bu yazimi ne zaman okursun bilemiyorum ama olsun ne zaman okrsan oku farketmez. Benim dileklerim her zaman icin gecerli nasil olsa.
Yeni yila bir kac gün kaldi bu vesile ile sana düsündügün her seyin hayirlisiyla gerceklesmesini güzel bir yil olmasini huzurlu bir yasam getirmesini diliyorum. Yeni yil tüm güzelligi ile gelsin sana:)
Öpüyorum

KOVA KADINIYIM BEN... dedi ki...

tebrık ederim
ne güzel
ne istedıgını bilen bir yetenek akrsımzıda
imzanı görmeyi sabırsızlıkla beklıyorumm

Tink dedi ki...

A beautiful house :)

LG
Tink

silvia Navarro dedi ki...

great post!!!
love your style!!!!
xx
=D

Marjo on makeup frenzy dedi ki...

nerelerdesin ama :(

modamakyajveben dedi ki...

derslerden kafami kaldiramiyorum canim arkadasim,bi yogunlugum azalsin,sinavlar tümüylle bitsin 16 subat gibi istanbula gelicem,haberlesiriz görüsürüz.bide en yakin zamanda post eklicem:)

KelebekGibi dedi ki...

Kolayliklar diliyorum sanirim yogunluk bayagi artmis ki blog kalmis böyle.

modamakyajveben dedi ki...

aynen öyle canim,sen 16.sinda yorum birakmissin,ben ancak firsat bulup yayinlayabiliyorum.okuldan gece 23.00 te eve dönüyorum,birakc saatlik uykuyla günü tamamlayip sabah 8 de tekrar okuldayim ,oy üzden hicbirseye firsat kalmiyo.
Allah ikimizide kolayliklar versin.

Grace dedi ki...

mutlulugun her daım devam etsın cnaım